Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

Η Βασίλισσα στον Θρόνο Της

.

.
Εις Άγιος, εις Κύριος, Ιησούς Χριστός, εις δόξαν Θεού Πατρός. Αμήν.
Μέσα απ΄αυτές τις σελίδες που ακoλουθούν θέλω να μάθει όλος ο κόσμος για Τους Αγίους, τις Εκκλησιές και τα Μοναστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας.

Μπορείτε να μου στείλετε την Ιστορία του Ναού σας ή του Μοναστηρίου σας όπως και κάποιου τοπικού Αγίου/ας της περιοχής σας nikolaos921@yahoo.gr

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης

Ιερός Ναός Αγίων Πάντων Θεσσαλονίκης
κάνετε κλικ στην φωτογραφία

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ- ΘΥΜΙΑΜΑ ΚΑΙ ΨΑΛΜΩΔΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΙΟΥ!



ΛΙΒΑΝΙ ΚΑΙ ΨΑΛΜΩΔΙΕΣ ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΧΙΛΛΙΟΥ ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΙΩΝΕΣ

 Με παλλαϊκή την συμμετοχή των πιστών της Λάρισας και με κάθε ιεροπρέπεια τελέσθηκε, το απόγευμα της Πέμπτης 24 Σεπτεμβρίου 2015, ο πρώτος πανηγυρικός εσπερινός στον ανακαινισμένο από την 7η εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων παλαιοχριστιανικό Ναό του Αγίου Αχιλλίου, τον πρώτο Ιερό Ναό του Αγίου στην πόλη της Λάρισας, επάνω στο Φρούριο, την αρχαία ακρόπολη της Λάρισας. Στην ιερά αυτή υπαίθρια ακολουθία, χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαρίσης και Τυρνάβου κ.Ιγνάτιος, παρουσία του ιερού κλήρου, των  αρχόντων της πόλεως και του χριστεπωνύμου πληρώματος, ενώ τους εορτίους ύμνους του Πολιούχου της Λάρισας, από τις πρώτες ακόμη ασματικές ακολουθίες του αγίου Αχιλλίου,  απέδωσε θαυμάσια το Βυζαντινό και Δημοτικό εργαστήρι, υπό την διεύθυνση του Μουσικολογιωτάτου Πρωτοψάλτου κ.Θεοδόση Διαμάντη.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακοί ήταν οι λόγοι τόσο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ.Ιγνατίου, όσο και της Προϊσταμένης της 7ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων κ.Σταυρούλας Σδρόλια, οι οποίοι μίλησαν για την βαρειά ιστορία και την ιερότητα αυτού του ηγιασμένου τόπου, φέρνοντας στο φως στοιχεία από την λατρευτική και όχι μόνο ζωή των πιστών χριστιανών, αλλά και όλων των πολιτών του 4ου αιώνος. Θυμιατά, λαμπάδες, ιερές εικόνες, κανδήλες, ο Εσταυρωμένος Κύριος, το ιερό Ευαγγέλιο, τεμάχιο του ιερού λειψάνου του Αγίου Αχιλλίου επανατοποθετήθηκαν στον ανακαινισμένο ιερό χώρο της παλαιάς βασιλικής, γεγονός που εντυπωσίασε πραγματικά όχι μόνο τους ευλογημένους και φιλάγιους πιστούς χριστιανούς της Λάρισας, αλλά και αυτά ακόμη τα μικρά παιδιά, που είδαν στην εποχή τους να ξαναζωντανεύει ένας χώρος προσευχής και αγιασμού, από το μακρύ παρελθόν. H κ.Σδρόλια ανέγνωσε σημαντικό μήνυμα της Γενικής Γραμματέως του Υπουργείου Πολιτισμού κ.Μαρίας Βλαζάκη, η οποία συνέχαιρε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ.Ιγνάτιο για την έμπνευσή του και εξήρε την ύψιστη σημασία της ανάδειξης του συγκεκριμένου αυτού ιερού μνημείου.

Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους ο ναός αυτός «πρόκειται για ναό τύπου τρίκλιτης βασιλικής, με νάρθηκα στα δυτικά, που χρονολογείται στην παλαιοχριστιανική περίοδο, πιθανόν στον 6ο αι. μ.Χ. και εξωνάρθηκα. Βρίσκεται στον λόφο του Φρουρίου, στο χώρο που ήταν η βυζαντινή ακρόπολη και στα βόρειά του χτίσθηκε αργότερα από τους Οθωμανούς το Μπεζεστένι. Οι τοιχογραφημένοι τάφοι που σώζονται στο εσωτερικό του, αποδίδονται στον πρώτο Μητροπολίτη της πόλης Άγιο Αχίλλιο, τον 4ο αιώνα, στους κτίτορες και σε σημαίνοντα πρόσωπα του Ιερού Ναού,   που  αποτελούσε τον μητροπολιτικό ναό της Λάρισας στα βυζαντινά χρόνια. Οι τοίχοι σώζονται σε μικρό ύψος πάνω από το δάπεδο (έως μισό μέτρο), αλλά έχουν βαθιά θεμελίωση, μέχρι 2μ. Στον νάρθηκα σώζονται ψηφιδωτά δάπεδα με έγχρωμα σύμβολα και παραστάσεις. Ανατολικά της βασιλικής σώζεται αποσπασματικά λουτρό της ίδιας περιόδου, που έχει ενσωματωθεί στη διαμόρφωση της πλατείας Λαμπρούλη.  Η περιοχή αποτέλεσε το λατρευτικό κέντρο της βυζαντινής Λάρισας και εξελίχτηκε κατά την οθωμανική περίοδο σε οικονομικό κέντρο, με επίκεντρο το μπεζεστένι».

Εντός του χώρου της βασιλικής, οι αρχαιολόγοι εντόπισαν και υπολείμματα άλλων κτισμάτων, μεταγενέστερων. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι όταν κτίστηκε το μπεζεστένι, ο ναός υπήρχε, αλλά καταστράφηκε και τα υλικά του πιθανότατα, χρησιμοποιήθηκαν, για να κτισθεί η σκεπαστή αγορά. Ο χώρος ισοπεδώθηκε και τα διάφορα υπολείμματα (κρημνίσματα) ρίχτηκαν στον χώρο της ορχήστρας του αρχαίου θεάτρου Λάρισας, όπου και βρέθηκαν τα τελευταία χρόνια, κατά τις εργασίες αποκάλυψης του μνημείου, κυρίως θραύσματα κεραμικών. Θεωρείται πιθανό ότι αρκετά από τα ορατά και σήμερα μέρη του μπεζεστενιού, προέρχονται από τη βασιλική του Αγίου Αχιλλίου.